Nederlands
Deutsch

Contractenrecht/overeenkomsten

Wilt u een “waterdicht” contract op laten maken? Komt de andere partij zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet na? Of is er onduidelijkheid over de gemaakte afspraken? Themis Advocaten is u graag van dienst.

Onze economie is gebaseerd op het principe dat partijen hun verplichtingen uit overeenkomsten nakomen. Om problemen te voorkomen is het van essentieel belang dat een contract goed in elkaar zit. Themis Advocaten kan u helpen bij het opstellen van een contract op maat om zo eventuele leemtes te voorkomen.
Hierbij kunt u denken aan:

Koopovereenkomst Arbeidsovereenkomst
Algemene Voorwaarden (de kleine lettertjes) Handelsovereenkomst
Huurovereenkomst Aannemingsovereenkomst
Reisovereenkoms Vervoersovereenkomst
Consumentenrecht Agentuurovereenkomst

Ontbinding & schadevergoeding

Helaas komt het maar al te vaak voor dat een van de partijen zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet of onvolledig nakomt. Wat nu? Er is dan meestal sprake van wanprestatie. U heeft dan een aantal juridische mogelijkheden. U kunt bijvoorbeeld nakoming van de overeenkomst vorderen. Heeft u echter geen vertrouwen meer in de tegenpartij dan kunt u de overeenkomst ook ontbinden of een schadevergoeding claimen.

Direct advies nodig?

Bij Themis Advocaten werken advocaten met jarenlange ervaring op het gebied van het contractenrecht. Wij bekijken samen u de mogelijkheden om het maximaal haalbare resultaat te bereiken.
Bel ons direct voor advies op 043 – 350 61 00 (kantor Maastricht) of klik hier voor het contactformulier.

Algemene Voorwaarden | Sitemap | Geschillencommissie